Bokfrågornas ABC: Bokstav 18

Nya frågor från Lilla O kommer här:

Dags för bokstaven R. Det var lite mindre svettigt att komma på frågor den här veckan, men kanske är de lite svåra?

1. Har du läst någon bok som kretsar kring en rättegång?

Nej, det har jag nog inte. Inte vad jag kan komma ihåg iaf.

2. Har du någon romantisk favoritbok?

Jag tycker ganska mycket om att varva med tramsiga romantiska böcker, ungefär som att man ibland behöver se något riktigt klyschigt i filmväg. Men dem har ju en tendens att aldrig bli favoriter, det är något jag läser när jag läser, men sen glömmer jag dem ganska så snabbt. Någon sådär riktigt fin romantisk bok var det nog väldigt länge sen jag läste, men tar gärna emot tips.

3. Religion påverkar oss antingen vi är troende eller inte. Berätta om en bok där religionen har betydelse.

Har läst en del böcker om flickor som blir bortgifta när dem är unga, och där är ju ofta islam en central del av historien. En helt annan kultur än vad vi har här.

4. Slutligen vill jag att du berättar om en riktigt rolig bok

”Liftarens guide till galaxen” av Douglas Adams känns ju som en ganska självklar bok när man vill läsa något roligt.

One thought on “Bokfrågornas ABC: Bokstav 18

  1. Lilla O skriver:

    Liftaren igen. Förstår inte vad det är som jag inte förstår med den. Alla älskar den och jag fattar ingenting…

Kommentera

