Bokfrågornas ABC: Bokstav 20

Efter lite påskuppehåll  med pausmusik är det nu dags för bokstaven T :

1. Berätta om en bok som handlar om turism!

I The Beach av Alex Garland handlar om Thailands-turisten Richard som får nys om en strand där en grupp människor startat upp ett helt nytt samhälle, helt isolerat från omvärlden. Jag gillar både boken och filmen väldigt mycket.

2. Har du någon favoritbok som blivit tv-serie?

Hmm.. det tror jag inte. Däremot massor med böcker som blivit film.

3. Vilken är din favorittitel?

Jag gillar Bob Hanssons titel på diktboken ”Här ligger jag och duger”. Känns sådär lagom avslappnat och fint.

4. Berätta om en bok där tillfälligheter spelar stor roll.

Jag kommer inte på någon bok där tillfälligheter är det stora, men handlar inte nästan alla böcker om tillfälligheter på ett eller annat sätt? precis som livet, man råkar vara på rätt plats vid rätt tid, eller fel plats vid fel tid och så tar livet/boken en vändning som man inte räknat med innan.

2 thoughts on “Bokfrågornas ABC: Bokstav 20

  1. Lilla O skriver:

    The Beach tänkte jag också på! Kanske är det Här ligger jag och duger som jag ska ge mig på av Bob Hansson.

  2. […] Ett liv utan böcker är inget liv […]

Kommentera

