Tankar från sängkanten – Marian Keyes

Tankar från sängkanten är en samling med blandade kåserier som avslutas med några noveller. Den innehåller delvis texter som varit publicerade på olika ställen men även helt nya opublicerade texter. Det är Keyes egna funderingar kring smink, skor, resor och alkoholism. Som vanligt skriver Keyes med mycket humor.

Jag har hittills inte läst en enda bok av Keyes som inte fallit mig i smaken, och till och med denna gillar jag. Jag som annars inte alls har speciellt mycket till övers för korta texter och noveller. Även om jag måste erkänna att novellerna är de jag tycker minst om i boken, som vanligt vill jag veta betydligt mer om alla karaktärerna för att vara nöjd efter så få sidor, men jag gillar ändå det jag läser. Definitivt en bok jag skulle rekommendera till andra som gillar Keyes skönlitterära alster.

Kommentera

