En spricka i kristallen – Cecilia von Krusenstjerna

Det här är historien om Suss, den äldsta dottern i en familj där fadern är en högt uppsatt företagsman. Det är historien om att växa upp i en familj där man inte alltid kan leva upp till de höga kraven som ställs på en. En familj där kvinnorna mest lever på att vara de inflytelserika männen till lags. Och vad händer egentligen när man som dotter träffar en man och man tvingas välja mellan sin nya familj och den gamla?

Det är en hyfsat underhållande bok, jag läser snabbt och vill hela tiden veta mer. Historien hoppar mellan nutid och dåtid på ett skönt vis. Men när jag väl slår ihop pärmarna för sista gången tycker jag ingenting om boken. Den är inte dålig, men den är inte bra heller. Jag får ingen känsla alls, och där känns det verkligen som att boken misslyckats. Jag vill bli berörd när jag läser, spelar ingen roll om det är positivt eller negativt, så länge det skapar någon känsla i mig. Det här är inget jag kommer rekommendera vidare.

Kommentera

