Mina döttrars systrar – Barbara Voors

Mina döttrars systrar, det är så mamman i historien kallar sina döttrar, och deras vänner. Alla är systrar. De som är systrar på riktigt är Mimmi, Annie och Lucy. När historien börjar har Lucy precis blivit hittad efter 8 år. Hon ligger i koma i New York efter en överdos. Hur livet tagit henne dit är det ingen som vet, för hon lämnade hemmet 8 år tidigare och har inte hört av sig mer än med några enstaka vykort sen dess. Nu sitter hennes syster Annie bredvid henne och berättar om hur hon hamnat där hon är, och hon berättar även Mimmis historia. Det är tre vitt skilda systrar som är så olika i personlighet och i hur de lever, men ändå känner man att det finns ett starkt band mellan dem. Det är en rörande historia om längtan och väntan. Om kärlek och hat och vad gör man inte för att bli lite älskad?

Det är trots så mycket sorgligt en ganska mysig bok. Den tar oss sakta men säkert genom systrarnas livshistoria blandat med lite nutid bredvid Lucy på sjukhuset. Och hela tiden det där under ytan och mellan raderna, det där obehagliga som man bara kan gissa sig till. Det är en lättläst bok och sidorna bara flyger fram. Jag tror jag kommer leta upp mer av Voors då det här var min första bok av henne. Och jag kan definitivt rekommendera boken om man vill ha något lättläst och hyfsat lättsmält.

4 thoughts on “Mina döttrars systrar – Barbara Voors

  1. Evalinn skriver:

    Jag älskade den boken!

  2. Din hemliga bokvän skriver:

    Det låter som en intressant bok!
    Nu borde du få tillskott till din bokhög eftersom det är fler böcker på väg. Hoppas bara posten sköter sig…

    • L.H. skriver:

      Defintivt en bok som är värd att läsa.
      åh, spännande! jag väntar otåligt! och hoppas verkligen posten inte slarvar bort detta paketet.
      Ska bli riktigt roligt att se vad du hittat på till mig. :)

Kommentera

