Köpstopp för resten av livet?

På grund av lite omorganisering av allt ”skräp” som förvarats i förrådet det senaste året så fick jag möjlighet att räkna alla mina olästa böcker här hemma. Sambon påstår att det är alldeles för många medan jag anser att man aldrig kan ha för många böcker som väntar på att bli lästa. Så… 256 olästa böcker är väl inte så farligt?

Eftersom jag ändå vill fortsätta bo med min sambo så har jag gått med på ett rejält köpstopp det senaste året. Det värsta är bara att det här köpstoppet gäller tills jag är nere på ca 25 olästa böcker i mina högar. Så.. köpstopp resten av livet? Det känns nästan som det. Himla tur att det finns kryphål som föräldrar, julklappsbyten och recensionsex så man ändå får njuta av lite bokpaket på posten ibland. ;)

 

(bild lånad härifrån)

One thought on “Köpstopp för resten av livet?

  1. […] och annan bloggare har som projekt att sålla ut hyllvärmare och köpstopp har nog de allra flesta bloggare haft någongång (utom […]

Kommentera

