Jag klarade det

Det gick att hålla sig ända till julaftonskvällen! Och visst var det värt väntan för det var ett (eller väldigt många) fina paket som väntade på mig.

I det gröna paketet väntade en årestrut med smarriga julpralinge och inte mindre än fem fina små paket att öppna.

Min hemliga bokvän gillar glögg, och det gör jag med, så i ett paket låg där en fin svart glöggmugg och så ett julte som smakar glögg. Det var jag tvungen att smaka på direkten och det var väldigt gott. :) Min hemliga bokvän hade även snappat upp att jag gillar att sticka så jag fick sex stycken fina stickmarkörer och sådana har jag inga så det passade perfekt.

Två av paketen innehöll så klart böcker, och dem sparade jag till sist för att hålla kvar den bästa spänningen så länge som möjligt. Och i paketen låg Linda Olsson – Nu ska jag sjunga dig milda sånger en bok som verkar väldigt känslofylld och som har legat på min att läsa-lista i flera år. Så det var mitt i prick! Den andra boken var Haruki Murakami – Kafka på stranden. En författare som jag är otroligt nyfiken på att läsa mer av sen jag läste Fågeln som vrider upp världen. Och jag hoppas på en lika fantastisk läsupplevelse även denna gången.

Tack så otroligt mycket min hemliga bokvän! Jag har inte lyckats lista ut vem du är, så det är fritt fram att avslöja dig om du vill.

6 thoughts on “Jag klarade det

  1. Evalinn skriver:

    Åh, fint paket! :-)

  2. Lotten skriver:

    Hejsan. Dags att avslöja sig då! Vad bra att du gillade glögg, det är ju inte helt givet…Sen går man väl lite på det man har gemensamt och eftersom jag (som boende i Sundsvall) har en svaghet för Årechoklad så… Men det viktigaste var ju böckerna! Blev själv sugen på att prova Murakami!
    Och så måste jag säga att jag beundrar ditt tålamod och förmåga att vänta:-)

    • L.H. skriver:

      Hej, ska bli spännande att kolla in din blogg nu. :)
      Ja, lite får man ju chansa. och du lyckades pricka helt rätt.
      Du borde definitivt prova Murakami, jag var lite skeptisk innan eftersom han är så extremt omtalad bland alla bokbloggar och trodde väl att han skulle vara lite seg och tråkig. Men det var han verkligen inte. Så du borde ge honom ett försök. :)
      Haha, jag har gått och klämt på det lite varje dag. Och fått skäll från min sambo varje dag jag funderade på att öppna det. ;) Men det var värt väntan. Tack så mycket än en gång!

  3. Susanne skriver:

    Härligt att du fick ett paket innan jul iaf.. =) eftersom garnpaketet kommit bort någonstans så ska du få ett nytt. Ville bara tala om detta och att det dröjer pga att jag har precis blivit arbetslös och väntar just nu på att a-kassan ska ge mig pengar. Så snart jag fått det så ska jag skicka ett nytt garnpaket.

Kommentera

