I min hylla: A

Systrarna på Beas bokhylla undrar vad vi har för böcker på A i våra bokhyllor och jag blev så nyfiken på hur många det egentligen kunde finnas i just min. Inte många blev svaret, men fyra böcker fanns där iaf.

Alla familjer är psykotiska – Douglas Coupland. Min första bekantskap med Herr Coupland, definitivt inte den sista.

Andarnas hus – Isabelle Allende. En sån där bok man ska ha läst, men den var bättre än väntat.

Allt för min syster – Jodi Picoult. En bok helt i min smak med en härlig oväntad twist på slutet. Läs boken och strunta i filmen.

American Psycho – Bret Easton Ellis. En galen bok om en märkesgalen människa. Här är det värt att både läsa boken och se filmen. Men det går bra att välja filmen före boken faktiskt om du frågar mig.

Det var mina böcker på A, vilka är era?

5 thoughts on “I min hylla: A

  1. Åsa skriver:

    Hittade ovanligt många på A, även de du nämner (utom Allende) men några andra fick representera min hylla :).

  2. s. skriver:

    Vilken rolig utmaning! Och så kan jag inte haka på för att nästan alla mina böcker står där hemhemma :( Får försöka komma ihåg och göra den i sommar istället!

  3. […] fortsätter vi djupdykningen i min bokhylla. Dags för andra bokstaven och där hittar vi följande tre […]

Kommentera

